Programy profilaktyczne dla szkół

Warsztaty dla Nauczycieli

Profilaktyka uzależnień w szkole (papierosy, e-papierosy i narkotyki)

Problematyka w zakresie przeciwdziałania nikotynizmowi i narkomanii. Interwencja profilaktyczna.

Profilaktyka uzależnień w szkole

Typ: Program autorski
Uczestnicy: nauczyciele, pedagodzy, psychologowie szkolni, wychowawcy, rodzice
Czas trwania: 4 x 45 min

Kilka słów o warsztacie:
Warsztat "Profilaktyka uzależnień w szkole" dedykowany jest specjalistom oraz rodzicom zainteresowanym metodami efektywnej profilaktyki nikotynizmu i narkomanii w środowisku szkolnym. Program zapewnia uczestnikom praktyczne narzędzia i wiedzę, niezbędną do rozpoznawania i zapobiegania uzależnieniom wśród młodzieży. Zajęcia skupiają się na edukacji, rozpoznawaniu symptomów oraz prowadzeniu interwencji.

Cele szczegółowe:
✅ Omówienie zadań związanych z prowadzeniem szkolnej profilaktyki w zakresie zapobiegania nikotynizmowi i narkomanii
✅ Przekazanie wiedzy o środkach uzależniających i ich wpływie na organizm młodego człowieka
✅ Kształtowanie umiejętności w zakresie prowadzenia działań profilaktycznych w szkole

Zagadnienia:
👉 Główne obszary dotyczące prowadzenia profilaktyki palenia papierosów, e-papierosów i zażywania narkotyków w środowisku szkolnym
👉 Realizacja programów profilaktycznych
👉 Problematyka w zakresie przeciwdziałania nikotynizmowi i narkomanii
👉 Przyczyny sięgania, rozpoznawanie symptomów zażycia określonych środków
👉 Przykłady działań w zakresie przeciwdziałania nikotynizmowi i narkomanii
👉 Interwencja profilaktyczna

Spodziewane rezultaty:
✅ Zaznajomienie z tematyką wybranych używek, z uwzględnieniem wpływu na życie młodego człowieka
✅ Poszerzenie wiedzy dotyczącej uzależnień i podniesienie świadomości o zagrożeniach związanych z inicjacją i eksperymentowaniem z używkami
✅ Usystematyzowanie wiedzy z zakresu prowadzenia interwencji kryzysowej
✅ Zdobycie umiejętności przydatnych podczas prowadzenia rozmowy z uczniem
✅ Poznanie skutecznych sposobów pozwalających na świadomą formację dzieci i młodzieży w zakresie zdrowego stylu życia

Dlaczego warto?
Udział w warsztacie "Profilaktyka uzależnień w szkole" to doskonała okazja dla edukatorów i rodziców, by uzbroić się w praktyczne narzędzia, które pomogą w efektywnej profilaktyce uzależnień. Warsztat zapewnia nie tylko wiedzę teoretyczną, ale także konkretną pomoc w formowaniu zdrowego środowiska edukacyjnego i domowego, wspierającego rozwój młodzieży wolnej od uzależnień.

Szybka wycena warsztatu w 24h

Wypełnij formularz i otrzymaj wycenę warsztatu dla swojej placówki w 24 godziny!

Formularz Landing Warsztaty

Agresja i przemoc wśród uczniów – rozmowy z rodzicami

Wskazanie skutecznych sposobów radzenia sobie z trudnymi rodzicami.

Agresja i przemoc wśród uczniów – rozmowy z rodzicami

Typ: Program autorski
Uczestnicy: nauczyciele, pedagodzy, psychologowie szkolni, wychowawcy, dyrektorzy szkół
Czas trwania: 4 x 45 min

Kilka słów o warsztacie:
Warsztat "Agresja i przemoc wśród uczniów – rozmowy z rodzicami" skupia się na przekazaniu nauczycielom i innym pracownikom edukacji niezbędnych umiejętności do prowadzenia efektywnych rozmów z rodzicami uczniów, którzy stosują agresję lub przemoc. Zajęcia oferują praktyczne wskazówki i techniki, które pomagają w radzeniu sobie z trudnymi sytuacjami, zachowując profesjonalizm i skupienie na rozwiązaniu problemu.

Cele szczegółowe:
✅ Przedstawienie ogólnych zasad prowadzenia rozmów z rodzicami uczniów
✅ Omówienie poszczególnych etapów rozmowy z rodzicem dziecka stosującego agresję i/lub przemoc
✅ Trening umiejętności w zakresie prowadzenia rozmowy nakierowanej na rozwiązanie problemu
✅ Wskazanie skutecznych sposobów radzenia sobie z trudnymi rodzicami

Zagadnienia:
👉 Ogólne zasady prowadzenia rozmów z rodzicami uczniów
👉 Rozmowa z rodzicem dziecka stosującego agresję i/lub przemoc – omówienie etapów
👉 Współpraca z rodzicami nakierowana na rozwiązanie problemu agresji i/lub przemocy
👉 Sposoby radzenia sobie z trudnymi rodzicami
👉 Trening umiejętności

Spodziewane rezultaty:
✅ Zaznajomienie z tematyką prowadzenia rozmów z rodzicami uczniów
✅ Uzyskanie wiedzy i umiejętności w zakresie prowadzenia rozmowy nakierowanej na rozwiązanie problemu agresji i/lub przemocy
✅ Zdobycie umiejętności przydatnych podczas kontaktu z trudnymi rodzicami

Dlaczego warto?
Uczestnictwo w warsztacie "Agresja i przemoc wśród uczniów – rozmowy z rodzicami" umożliwi nauczycielom i innym pracownikom oświaty rozwinięcie kluczowych umiejętności komunikacyjnych niezbędnych do skutecznego zarządzania trudnymi rozmowami z rodzicami. Warsztaty te pomogą uczestnikom lepiej rozumieć dynamikę konfliktów oraz efektywnie współpracować z rodzicami w celu tworzenia bezpiecznego i wspierającego środowiska edukacyjnego dla wszystkich uczniów.

Szybka wycena warsztatu w 24h

Wypełnij formularz i otrzymaj wycenę warsztatu dla swojej placówki w 24 godziny!

Formularz Landing Warsztaty

Przemoc wobec dziecka w szkole i w domu

Trening umiejętności w zakresie działań służących pomocy dziecku krzywdzonemu.

Przemoc wobec dziecka w szkole i w domu

Typ: Program autorski
Uczestnicy: nauczyciele, pracownicy oświaty
Czas trwania: 3 x 45 min

Kilka słów o warsztacie:
Szkolenie skoncentrowane jest na problematyce przemocy wobec dzieci zarówno w środowisku domowym, jak i szkolnym, a także na cyberprzemocy. Ma na celu przygotowanie nauczycieli do efektywnego rozpoznawania i reagowania na przypadki przemocy, w tym odpowiedniego stosowania procedury „Niebieskie Karty”. Szkolenie umożliwia również zdobycie wiedzy na temat mobbingu rówieśniczego i cyberbullyingu.

Cele szczegółowe:
✅ Poznanie problematyki przemocy domowej, szkolnej oraz w internecie
✅ Zrozumienie roli, zadań i kompetencji szkoły w kontekście realizacji procedury NK
✅ Ćwiczenie prowadzenia rozmowy z uczniem nakierowanej na rozpoznanie bądź wykluczenie problemu przemocy
✅ Rozpoznawanie symptomów przemocy wobec dziecka
✅ Poznanie sposobów ochrony dziecka przed cyberprzemocą

Zagadnienia:
👉 Przemoc wobec dziecka w szkole i w domu – charakterystyka
👉 Rozpoznawanie symptomów krzywdzenia dziecka
👉 Komunikacja z rodzicami stosującymi przemoc i rozmowa z dzieckiem
👉 Procedura "Niebieskie Karty": kiedy i jak wdrażać
👉 Pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla dziecka
👉 Mobbing i cyberbullying – definicje, przyczyny, rozpoznawanie i przeciwdziałanie
👉 Ochrona przed cyberprzemocą i zasoby pomocowe

Spodziewane rezultaty:
✅ Zdobycie umiejętności diagnozowania i reagowania na przemoc
✅ Wzmocnienie kompetencji w obszarze radzenia sobie z trudnymi rodzicami i sytuacjami kryzysowymi
✅ Usystematyzowanie wiedzy o cyberprzemocy i metodach ochrony uczniów w świecie cyfrowym
✅ Rozwój umiejętności stosowania procedur interwencyjnych i zapewnienie bezpieczeństwa uczniom
✅ Materiały szkoleniowe i certyfikat uczestnictwa

Dlaczego warto?
Szkolenie "Przemoc wobec dziecka w szkole i w domu" to niezbędne narzędzie dla każdego pracownika oświaty, który pragnie skutecznie chronić dzieci przed przemocą i agresją. Uczestnictwo w warsztatach pozwala na zbudowanie solidnych podstaw do tworzenia bezpiecznego i wspierającego środowiska edukacyjnego, co przekłada się na lepszy rozwój emocjonalny i społeczny uczniów.

Szybka wycena warsztatu w 24h

Wypełnij formularz i otrzymaj wycenę warsztatu dla swojej placówki w 24 godziny!

Formularz Landing Warsztaty

Realizacja procedury „Niebieskie Karty” przez nauczycieli

Postępowanie szkoły w przypadku podejrzenia o zastosowanie przemocy.

Realizacja procedury „Niebieskie Karty” przez nauczycieli

Typ: Program autorski
Uczestnicy: nauczyciele, pracownicy oświaty
Czas trwania: 3 x 45 min

Kilka słów o warsztacie:
Szkolenie "Realizacja procedury „Niebieskie Karty” przez nauczycieli" jest dedykowane pracownikom oświaty, skupiając się na przeciwdziałaniu przemocy domowej, z szczególnym uwzględnieniem dziecka jako ofiary. Program szkolenia ma na celu wyposażenie uczestników w niezbędne narzędzia i wiedzę do efektywnego rozpoznawania i reagowania na przypadki przemocy wśród uczniów, a także prawidłowego stosowania procedury „Niebieskie Karty”.

Cele szczegółowe:
✅ Uczestnik poznaje problematykę przemocy domowej, ze szczególnym uwzględnieniem dziecka jako ofiary
✅ Uczestnik systematyzuje zagadnienia dotyczące roli, zadań i kompetencji nauczycieli w kontekście realizacji procedury NK
✅ Uczestnik ćwiczy prowadzenie rozmowy z uczniem nakierowanej na rozpoznanie bądź wykluczenie problemu przemocy

Zagadnienia:
👉 Podstawowe informacje dotyczące przemocy domowej: definicja i rozpoznawanie zjawiska, psychologiczny profil sprawcy (rodzica) i ofiary przemocy domowej (dziecka)
👉 Postępowanie szkoły w przypadku podejrzenia o zastosowanie przemocy wobec ucznia lub jej rozpoznania: zadania wynikające z Ustawy o przeciwdziałaniu przemocy domowej i Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie procedury NK oraz wzorów formularzy NK
👉 Współpraca z innymi służbami w celu koordynacji działań na rzecz dziecka z rodziny przemocowej – idea działań interdyscyplinarnych, przedstawiciel oświaty jako członek Zespołu Interdyscyplinarnego – ćwiczenia
👉 Symulacja rozmowy z uczniem nakierowanej na rozpoznanie bądź wykluczenie problemu przemocy
👉 Dobre praktyki, wymiana doświadczeń uczestników, pytania i odpowiedzi

Spodziewane rezultaty:
✅ Uporządkowanie informacji dotyczących zjawiska przemocy z uwzględnieniem aspektów prawnych, administracyjnych i psychologicznych
✅ Trening umiejętności w zakresie działań służących pomocy dziecku krzywdzonemu, w tym ustalenia bądź wykluczenia problemu przemocy oraz uruchamianie procedury NK
✅ Materiały szkoleniowe i certyfikat uczestnictwa

Dlaczego warto?
Udział w szkoleniu "Realizacja procedury „Niebieskie Karty” przez nauczycieli" pozwala na zdobycie kluczowych kompetencji w zakresie rozpoznawania i reagowania na przypadki przemocy domowej wśród uczniów. To szkolenie jest nieocenione dla nauczycieli, umożliwiając im skuteczną pomoc dzieciom w trudnych sytuacjach życiowych oraz wspierając ich rozwój w bezpiecznym środowisku.

Szybka wycena warsztatu w 24h

Wypełnij formularz i otrzymaj wycenę warsztatu dla swojej placówki w 24 godziny!

Formularz Landing Warsztaty

Budowanie relacji w zespołach klasowych – Integracja klasy

Umożliwienie przyjrzenia się trudnościom wynikającym z kontaktów bezpośrednich klasy.

Budowanie relacji w zespołach klasowych – Integracja klasy

Typ: Program autorski
Uczestnicy: nauczyciele
Czas trwania: 4 x 45 min

Kilka słów o warsztacie:
Warsztat "Budowanie relacji w zespołach klasowych – Integracja klasy" skupia się na pomocy nauczycielom w radzeniu sobie z wyzwaniami reintegracji uczniów po powrocie do nauki stacjonarnej. Po długim okresie nauki zdalnej uczniowie mogą mieć trudności z adaptacją do bezpośrednich interakcji i koniecznością ponownego budowania relacji klasowych. Warsztaty te oferują metody i techniki wspierające uczniów w adaptacji do "nowej rzeczywistości" szkolnej, promując efektywną komunikację i współpracę.

Cele szczegółowe:
✅ Uczeń poznaje cechy aktualnej rzeczywistości: zmienność, nieprzewidywalność, elastyczność
✅ Uczeń potrafi radzić sobie z emocjami związanymi z nową sytuacją szkolną i potrafi je nazwać
✅ Uczeń dostrzega wzmacniający wymiar bezpośrednich kontaktów z klasą
✅ Uczeń uświadamia sobie, że wspólnie z kolegami i koleżankami tworzą zespół klasowy

Zagadnienia:
👉 "Nowa rzeczywistość" w przestrzeni szkolnej i edukacji
👉 Gdzie jesteśmy jako klasa, gdzie jestem ja?
👉 Zalety edukacji stacjonarnej i ich uwarunkowania dla rozwoju uczniów jako zespołu klasowego
👉 Rozpoznanie, konfrontacja i strategie radzenia sobie z trudnościami w bezpośrednich relacjach międzyludzkich

Spodziewane rezultaty:
✅ Wsparcie uczniów w powrocie do stacjonarnej nauki
✅ Umożliwienie przyjrzenia się trudnościom wynikającym z kontaktów bezpośrednich związanych z reintegracją klasy
✅ Uświadomienie uczniom aktualnych potrzeb jako jednostka i jako zespół klasowy
✅ Skonfrontowanie ze strachem wynikającym z powrotu do stacjonarnej nauki/do szkoły
✅ Umożliwienie otwartej rozmowy o tym, co trudne w reintegracji i skonfrontowanie z ewentualnymi przeszkodami
✅ Zwiększenie świadomości własnych zasobów i roli w grupie oraz wzmocnienie relacji

Dlaczego warto?
Udział w warsztacie "Budowanie relacji w zespołach klasowych – Integracja klasy" umożliwia nauczycielom zdobycie umiejętności potrzebnych do wsparcia uczniów w procesie adaptacji do zmienionego środowiska szkolnego. Poprzez naukę efektywnych strategii komunikacyjnych i wspierania emocjonalnego uczniów, nauczyciele będą lepiej przygotowani do budowania pozytywnych i wspierających relacji w klasie.

Szybka wycena warsztatu w 24h

Wypełnij formularz i otrzymaj wycenę warsztatu dla swojej placówki w 24 godziny!

Formularz Landing Warsztaty

Konflikt i Mediacje

Uzyskanie informacji dotyczących diagnozowania zjawiska konfliktu i sposobów na rozwiązanie go

Konflikt i Mediacje – szkolenie dla pracowników oświaty

Typ: Program autorski
Uczestnicy: nauczyciele, pracownicy oświaty
Czas trwania: 2 x 45 min

Kilka słów o warsztacie:
Szkolenie "Konflikt i Mediacje" ma na celu wyposażenie nauczycieli i pracowników oświaty w umiejętności efektywnego rozwiązywania konfliktów w środowisku szkolnym za pomocą mediacji. Uczestnicy nauczą się, jak identyfikować i analizować konflikty, oraz jak stosować techniki mediacji, aby osiągać korzystne rozwiązania dla wszystkich stron.

Cele szczegółowe:
✅ Uczestnik poznaje problematykę dotyczącą konfliktów i sposobów ich rozwiązywania
✅ Uczestnik doskonali umiejętności w zakresie rozwiązywania sytuacji konfliktowych w szkole poprzez prowadzenie mediacji

Zagadnienia:
👉 Konflikt – zagadnienie, rozpoznawanie, rodzaje ich występowania w szkole
👉 Czy konflikt to coś złego? Refleksje na temat konfliktów
👉 Koło konfliktu – analiza dynamiki konfliktu
👉 Konfiguracje konfliktów, np. nauczyciel-uczeń czy nauczyciel-rodzic
👉 Mediacje jako sposób rozwiązywania konfliktów
👉 Zasady mediacji – jak prowadzić mediacje efektywnie
👉 Kto może być mediatorem szkolnym (rówieśniczym)?
👉 Strategia win-win i rola umowy mediacyjnej
👉 Konflikty niemediowalne – rozpoznawanie sytuacji, które wymagają innych interwencji
👉 Techniki komunikacyjne pomocne w mediowaniu: parafraza, odzwierciedlenie, aktywne słuchanie

Spodziewane rezultaty:
✅ Zdobycie umiejętności diagnozowania konfliktów i ich efektywnego rozwiązywania
✅ Wzrost umiejętności w zakresie prowadzenia mediacji
✅ Poznanie technik komunikacyjnych wspomagających proces mediacji
✅ Zdobycie praktycznych narzędzi do zastosowania w codziennej pracy szkolnej

Dlaczego warto?
Uczestnictwo w szkoleniu "Konflikt i Mediacje" to doskonała okazja dla pracowników oświaty do rozwinięcia umiejętności kluczowych dla utrzymania harmonii i pozytywnej atmosfery w szkole. Nauka efektywnego rozwiązywania konfliktów oraz stosowanie mediacji wpłynie na lepsze zarządzanie klasą, poprawę relacji międzyludzkich oraz zapewni lepsze środowisko do nauki i rozwoju dla uczniów.

Szybka wycena warsztatu w 24h

Wypełnij formularz i otrzymaj wycenę warsztatu dla swojej placówki w 24 godziny!

Formularz Landing Warsztaty

Interwencja profilaktyczna w szkole

Nauczyciel jako interwent kryzysowy. Emocje i zachowania osoby w kryzysie

Interwencja profilaktyczna w szkole

Typ: Program autorski
Uczestnicy: nauczyciele, szkolni psychologowie, pedagodzy
Czas trwania: 4 x 45 min

Kilka słów o warsztacie:
Szkolenie "Interwencja profilaktyczna w szkole" jest przeznaczone dla edukatorów, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności w zakresie reagowania na sytuacje kryzysowe w środowisku szkolnym. Uczestnicy zdobędą wiedzę na temat identyfikacji i interwencji w sytuacjach kryzysowych, takich jak przemoc w rodzinie, żałoba, zachowania samobójcze uczniów, czy inne zdarzenia traumatyczne. Szkolenie obejmuje teorię oraz praktyczne warsztaty z budowania efektywnej współpracy między nauczycielami i tworzenia szkolnych zespołów reagowania interwencyjnego.

Cele szczegółowe:
✅ Usystematyzowanie informacji dotyczących pojęcia kryzysu
✅ Poznanie roli pedagogów, psychologów i nauczycieli w prowadzeniu wsparcia w sytuacjach kryzysowych
✅ Przedstawienie zasad współpracy szkoły ze służbami realizującymi interwencję kryzysową
✅ Przybliżenie tematyki praktycznych aspektów realizacji interwencji w różnych sytuacjach kryzysowych dotyczących uczniów
✅ Zapoznanie z procedurami realizowania interwencji na terenie szkoły

Zagadnienia:
👉 Pojęcie kryzysu – teoretyczna i praktyczna perspektywa
👉 Uczeń jako podmiot doświadczający kryzysu – emocje i zachowania osoby w kryzysie
👉 Interwencja kryzysowa – istota, cele, etapy
👉 Nauczyciel jako interwent kryzysowy – problem, bezpieczeństwo, wsparcie
👉 Szkoła jako miejsce realizacji interwencji kryzysowej
👉 Interwencja w obliczu przemocy domowej, dziecięcej żałoby, prób samobójczych
👉 Zawiązywanie sieci współpracy ze służbami pomocowymi

Spodziewane rezultaty:
✅ Zdobycie umiejętności i kompetencji przydatnych w pracy interwenta kryzysowego
✅ Rozwój umiejętności współpracy przedstawicieli szkoły ze służbami pomocowymi
✅ Ugruntowanie wiedzy w zakresie możliwości współpracy i delegowania zadań w ramach interwencji kryzysowej

Dlaczego warto?
Szkolenie "Interwencja profilaktyczna w szkole" wyposaży uczestników w niezbędne narzędzia do efektywnego zarządzania sytuacjami kryzysowymi w szkole, podnosząc bezpieczeństwo i dobrostan uczniów. Poprzez praktyczne warsztaty i podnoszenie kompetencji, nauczyciele i personel oświatowy będą lepiej przygotowani do ochrony uczniów i zapewnienia im wsparcia w trudnych chwilach.

Szybka wycena warsztatu w 24h

Wypełnij formularz i otrzymaj wycenę warsztatu dla swojej placówki w 24 godziny!

Formularz Landing Warsztaty

Skontaktuj się z nami!

Formularz kontaktowy

Skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24 godzin, aby omówić Warsztaty Profilaktyczne w Twojej placówce.

Formularz Landing Warsztaty (oferta)

Adres

Genesis Centrum Edukacyjno-Szkoleniowe
Jana Pawła II 44, 34-600 Limanowa

Dostępność

Poniedziałek - Piątek od 8:00 do 16:00