Programy profilaktyczne dla szkół

Warsztaty dla Uczniów

Programy Rekomendowane

Unplugged

Przeciwdziałanie substancjom uzależniającym.

Unplugged

Typ: Program rekomendowany
Uczestnicy: uczniowie, opcjonalnie rodzice i nauczyciele
Czas trwania: 12 x 45 min

Kilka słów o warsztacie:
Program Unplugged to profilaktyczny program szkolny, który ma na celu ograniczenie inicjowania oraz intensywności używania substancji psychoaktywnych (takich jak tytoń, alkohol, narkotyki) przez młodzież. Realizowany jest poprzez serię 12 jednogodzinnych zajęć dla uczniów oraz 3 spotkania dla ich rodziców. Program opiera się na strategii Wszechstronnego Wpływu Społecznego (CSI) i został potwierdzony jako skuteczny w badaniach naukowych.

Cele szczegółowe:
✅ Ograniczenie inicjowania używania substancji psychoaktywnych
✅ Ograniczenie rozwoju intensywności używania
✅ Wzmacnianie umiejętności indywidualnych i społecznych uczniów
✅ Edukacja normatywna o ryzyku i konsekwencjach używania substancji psychoaktywnych

Zagadnienia:
👉 Konformizm, nacisk grupowy i strategie radzenia sobie z nim
👉 Edukacja o czynnikach ryzyka i ochronnych w kontekście używania substancji
👉 Umiejętności interpersonalne i intrapersonalne pomocne w unikaniu używania substancji w sytuacjach towarzyskich
👉 Wiedza o skutkach i przyczynach palenia papierosów oraz używania narkotyków

Spodziewane rezultaty:
✅ Zmniejszenie ryzyka codziennego palenia papierosów i epizodów upijania się wśród uczniów
✅ Wzmocnienie umiejętności odmawiania i kształtowanie zdrowych postaw względem alkoholu i narkotyków
✅ Skuteczność w ograniczaniu używania substancji ponad rok po zakończeniu programu

Dlaczego warto?
Program Unplugged jest szczególnie wartościowy, ponieważ dostarcza naukowo potwierdzonych metod pracy z młodzieżą w celu zapobiegania problemom związanym z używaniem substancji psychoaktywnych. Wspiera on zarówno uczniów, jak i ich rodziny w budowaniu zdrowych relacji i radzeniu sobie z presją rówieśniczą oraz innymi wyzwaniami związanymi z dojrzewaniem.

Szybka wycena warsztatu w 24h

Wypełnij formularz i otrzymaj wycenę warsztatu dla swojej placówki w 24 godziny!

Formularz Landing Warsztaty

Cukierki

Rozwijanie umiejętności życiowych uczniów klas I-III

Cukierki

Typ: Program rekomendowany
Uczestnicy: uczniowie szkół podstawowych
Czas trwania: 3 x 45 min

Kilka słów o warsztacie:
Program "Cukierki" to profilaktyczna inicjatywa skierowana do najmłodszych uczniów szkół podstawowych, mająca na celu wczesne uświadamianie zagrożeń związanych z substancjami psychoaktywnymi. Dzięki atrakcyjnej formie bajki o Wróżce Ognia Kuchennego program uczy dzieci rozpoznawania potencjalnych niebezpieczeństw, jakie mogą niesieć osoby obce oferujące "cukierki" oraz promuje rozwijanie zdrowych postaw i bezpiecznych zachowań.

Cele szczegółowe:
✅ Przekazanie dzieciom wiedzy na temat środków uzależniających i zagrożeń z nimi związanych.
✅ Rozwijanie umiejętności samodzielnego myślenia i dbania o własne bezpieczeństwo.
✅ Kształtowanie postaw asertywnych względem osób obcych i namowy.
✅ Uczenie, jak radzić sobie w sytuacjach potencjalnego zagrożenia.

Zagadnienia:
👉 Bajka "Cukierki" jako wprowadzenie do tematu.
👉 Analiza postaci i ich ról w bajce: kto jest dobry, a kto zły?
👉 Dyskusje grupowe i twórcze prace, które pomagają w zrozumieniu treści.
👉 Rozpoznawanie "cukierków" – metafora nieznanych substancji.
👉 Omówienie emocji związanych z byciem częścią grupy oraz konsekwencji wykluczenia.

Spodziewane rezultaty:
✅ Uświadomienie dzieciom zagrożeń związanych z uzależnieniami.
✅ Zrozumienie wartości współpracy i przynależności do grupy.
✅ Wzmocnienie emocjonalne uczniów w zakresie radzenia sobie z negatywnym wpływem.
✅ Zbudowanie wspólnej odpowiedzialności i dbałości o bezpieczeństwo wśród rówieśników.

Dlaczego warto wziąć udział?
Udział w programie "Cukierki" pozwoli najmłodszym uczniom na wczesne zrozumienie ważnych zagadnień związanych z bezpieczeństwem, substancjami psychoaktywnymi oraz wpływem grupy. Program, poprzez angażujące metody edukacyjne i atrakcyjną formę bajki, umożliwia skuteczne przekazywanie wiedzy i kształtowanie postaw, które są kluczowe w profilaktyce uzależnień już od najmłodszych lat.

Szybka wycena warsztatu w 24h

Wypełnij formularz i otrzymaj wycenę warsztatu dla swojej placówki w 24 godziny!

Formularz Landing Warsztaty

Debata

Profilaktyka uzależnień od alkoholu

Debata

Typ: Program rekomendowany
Uczestnicy: uczniowie, zwłaszcza od klasy V
Czas trwania: 3 x 45 min

Kilka słów o warsztacie:
Program "Debata" to krótka interwencja profilaktyczna skoncentrowana na wzroście świadomości uczniów o szkodliwości substancji psychoaktywnych oraz promocji zdrowego trybu życia. Program realizowany jest w formie interaktywnych zajęć, które angażują uczniów w dialog motywujący, kierując ich ku przemyśleniom o realnych konsekwencjach używania alkoholu i innych substancji.

Cele szczegółowe:
✅ Wzrost wiedzy o szkodliwości substancji psychoaktywnych
✅ Promocja zdrowego trybu życia
✅ Kształtowanie przekonań normatywnych
✅ Zmniejszenie ryzyka inicjacji alkoholowej
✅ Wzmocnienie asertywności uczniów

Zagadnienia:
👉 Korekta przekonań normatywnych o używaniu alkoholu i innych substancji
👉 Kształtowanie systemu wartości wspierającego zdrowe decyzje
👉 Wiedza o realnych konsekwencjach używania substancji psychoaktywnych
👉 Rozwijanie umiejętności asertywności w sytuacjach grupowego nacisku

Spodziewane rezultaty:
✅ Lepsze zrozumienie szkodliwych skutków używania alkoholu
✅ Rozwianie mitów i stereotypów związanych z alkoholem
✅ Zbudowanie zdrowych, asertywnych postaw
✅ Zwiększenie świadomości ryzyka uzależnienia
✅ Opóźnienie pierwszej inicjacji alkoholowej wśród młodzieży

Dlaczego warto?
Program "Debata" oferuje młodzieży rzetelną wiedzę i praktyczne narzędzia, które mogą realnie wpłynąć na ich decyzje dotyczące używania substancji psychoaktywnych. Dzięki aktywnemu uczestnictwu w dialogu i ćwiczeniach, uczniowie mogą lepiej zrozumieć konsekwencje swoich wyborów oraz wzmocnić swoją odporność na presję rówieśniczą. Program umożliwia również nauczycielom zaangażowanie się w edukację profilaktyczną i wspieranie uczniów w budowaniu zdrowych nawyków życiowych.

Szybka wycena warsztatu w 24h

Wypełnij formularz i otrzymaj wycenę warsztatu dla swojej placówki w 24 godziny!

Formularz Landing Warsztaty

Komunikacja i integracja

Budowanie relacji w zespołach klasowych w warunkach edukacji stacjonarnej

Jak rozmawiać z moimi kolegami i koleżankami? Swobodna rozmowa oraz radzenie sobie z emocjami.

Budowanie relacji w zespołach klasowych w warunkach edukacji stacjonarnej

Typ: Program autorski
Uczestnicy: uczniowie
Czas trwania: 2 x 45 min – regularnie w ramach potrzeb

Kilka słów o warsztacie:
W obecnej rzeczywistości edukacji stacjonarnej, gdzie uczniowie powracają do nauki w salach szkolnych, nasz warsztat ma na celu wyposażenie ich w narzędzia niezbędne do budowania silnych, bezpośrednich relacji z rówieśnikami. Skupiamy się na umiejętnościach komunikacyjnych, rozpoznawaniu emocji i radzeniu sobie z nimi, a także na wspieraniu dynamiki zespołowej w klasie.

Cele szczegółowe:
✅ Uczeń poznaje cechy aktualnej rzeczywistości: zmienność, nieprzewidywalność, elastyczność, dynamika
✅ Uczeń potrafi nazwać emocje związane z obecną sytuacją szkolną i wie jak sobie z nimi radzić
✅ Uczeń dostrzega wzmacniający wymiar bezpośrednich kontaktów z klasą
✅ Uczeń uświadamia sobie, że wspólnie z kolegami i koleżankami tworzą zespół

Zagadnienia:
👉 „Nowa rzeczywistość” w przestrzeni szkolnej i edukacji
👉 Gdzie jesteśmy jako klasa, gdzie jestem ja?
👉 Zalety edukacji stacjonarnej i ich uwarunkowania dla rozwoju uczniów jako zespołu klasowego
👉 Rozpoznanie, konfrontacja i strategie radzenia sobie z trudnościami w bezpośrednich relacjach międzyludzkich

Spodziewane rezultaty:
✅ Wsparcie uczniów w warunkach nauki stacjonarnej
✅ Umożliwienie przyjrzenia się trudnościom wynikającym z kontaktów bezpośrednich związanych z reintegracją klasy
✅ Uświadomienie sobie przez uczniów aktualnych potrzeb – jako jednostka i jako zespół klasowy
✅ Umożliwienie otwartej rozmowy o tym, co trudne w reintegracji i skonfrontowanie z ewentualnymi przeszkodami
✅ Zwiększenie świadomości własnych zasobów i roli w klasie
✅ Wzmocnienie relacji z klasą

Dlaczego warto?
Warsztaty te są kluczowe dla uczniów powracających do nauki stacjonarnej, pomagają adaptować się do zmienionej rzeczywistości edukacyjnej, poprawiają umiejętności interpersonalne oraz wspierają w budowaniu zespołu klasowego, co jest fundamentem dla skutecznej nauki i rozwoju.

Szybka wycena warsztatu w 24h

Wypełnij formularz i otrzymaj wycenę warsztatu dla swojej placówki w 24 godziny!

Formularz Landing Warsztaty

Komunikacja z rówieśnikami, rodzicami, nauczycielami – sztuka asertywności

Asertywne komunikowanie się z innymi ludźmi. Wyrażanie własnych potrzeb.

Komunikacja z rówieśnikami, rodzicami, nauczycielami – sztuka asertywności

Typ: Program autorski
Uczestnicy: uczniowie
Czas trwania: 2 x 45 min

Kilka słów o warsztacie:
Warsztat "Komunikacja z rówieśnikami, rodzicami, nauczycielami – sztuka asertywności" skupia się na rozwijaniu umiejętności asertywnego wyrażania własnych potrzeb i stawiania granic. W środowisku szkolnym, gdzie komunikacja może być wyzwaniem, uczestnicy nauczą się rozpoznawać różne style komunikacji – asertywne, agresywne oraz uległe – i odpowiednio reagować na nie, zwiększając swoją skuteczność w relacjach interpersonalnych.

Cele szczegółowe:
✅ Uczeń wie, jak mówić o własnych potrzebach
✅ Uczeń potrafi rozpoznać komunikaty i zachowania asertywne, agresywne i uległe
✅ Uczeń kształtuje umiejętności służące radzeniu sobie z różnorodnymi, również trudnymi dla niego komunikatami ze strony innych
✅ Uczeń uświadamia sobie, że kompetencje komunikacyjne warunkują jego funkcjonowanie w świecie
✅ Uczeń uświadamia sobie, że ważna jest umiejętność stawiania granic i dbania o siebie z równoczesnym szacunkiem do innych

Zagadnienia:
👉 Rola i funkcja komunikacji w codziennym życiu
👉 Komunikacja a dążenia do porozumienia z innymi ludźmi
👉 Komunikacja jako narzędzie do zapobiegania konfliktom i rozwiązywania ich
👉 Ćwiczenie rozróżniania komunikatów oraz zachowań agresywnych, uległych i asertywnych
👉 Sztuka słuchania innych – czy łatwa?
👉 Asertywna postawa w sytuacjach ryzykownych, np. namowa do sięgnięcia po środki psychoaktywne (ćwiczenie wspierających komunikatów)

Spodziewane rezultaty:
✅ Zwiększenie intencjonalnego komunikowania własnych potrzeb i uwrażliwienie na potrzeby innych
✅ Integracja zespołu klasowego
✅ Zainicjowanie chęci do codziennego samodoskonalenia w zakresie asertywnego porozumiewania się z rówieśnikami, rodzicami, nauczycielami
✅ Zwiększenie poczucia skuteczności w wyrażaniu siebie, dzięki budowaniu komunikatów zgodnych z własną intencją i szacunkiem do rozmówcy

Dlaczego warto?
Udział w warsztatach pozwoli uczestnikom skuteczniej komunikować się w różnych sytuacjach życiowych, co przekłada się na lepsze rozumienie siebie i innych oraz efektywne budowanie zdrowych, funkcjonalnych relacji. Warsztaty te są kluczowe dla każdego ucznia, który pragnie poprawić swoje umiejętności interpersonalne i stać się bardziej asertywnym.

Szybka wycena warsztatu w 24h

Wypełnij formularz i otrzymaj wycenę warsztatu dla swojej placówki w 24 godziny!

Formularz Landing Warsztaty

Słowa mają moc!

Jak ważna jest komunikacja z innymi? Doskonalenie sztuki mówienia i słuchania.

Słowa mają moc!

Typ: Program autorski
Uczestnicy: uczniowie
Czas trwania: 2 x 45 min

Kilka słów o warsztacie:
Warsztat "Słowa mają moc!" koncentruje się na zachęcaniu młodzieży do budowania świata opartego na bezpośredniej komunikacji, idąc w przeciwieństwo do dominującego trendu komunikacji cyfrowej. Uczestnicy nauczą się, jak ważna jest umiejętność rozmowy twarzą w twarz, wyrażania potrzeb i rozpoznawania emocji, co jest kluczowe dla zdrowych relacji interpersonalnych.

Cele szczegółowe:
✅ Uczeń jest świadomy tego, jak ważna jest komunikacja z innymi
✅ Uczeń wie, jak wyrażać swoje potrzeby poprzez słowa
✅ Uczeń doskonali sztukę mówienia i słuchania
✅ Uczeń rozwija umiejętność autoprezentacji poprzez ćwiczenie przedstawiania się
✅ Uczeń potrafi rozpoznać słowa i zwroty asertywne, agresywne i uległe
✅ Uczeń potrafi zastosować komunikaty asertywne w rozmowie z drugim człowiekiem

Zagadnienia:
👉 Komunikacja na co dzień – po co jest nam potrzebna? – burza mózgów nakierowana na poznanie opinii uczniów
👉 Człowiek wśród innych ludzi, czyli potrzeba skutecznego porozumiewania się w szkole, domu, w sklepie itd.
👉 Dbałość o komunikację poprzez słowa, czyli o szacunku w naszej mowie
👉 O asertywności – przykłady zwrotów asertywnych, agresywnych i uległych
👉 Integracja z innymi dzięki słowom – budowanie wspierających relacji międzyludzkich
👉 Wnioski na podsumowanie zajęć: słowa, które pomagają porozumieć się z innymi, zapobieganie konfliktom poprzez mówienie o swoich potrzebach i słuchanie innych

Korzyści z uczestnictwa:
✅ Wzrost umiejętności w zakresie komunikowania własnych potrzeb
✅ Nastawienie na słuchanie innych
✅ Posługiwanie się kilkoma strategiami skutecznej komunikacji, np. asertywność, autoprezentacja
✅ Integracja zespołu klasowego dzięki nauce słów/zwrotów wspierających relacje

Dlaczego warto?
Udział w warsztacie "Słowa mają moc!" jest nieoceniony dla uczniów, którzy w dobie dominacji komunikacji cyfrowej muszą umieć skutecznie i zdrowo komunikować się bezpośrednio. Warsztaty te pomagają młodym ludziom rozwijać umiejętności interpersonalne, które są niezbędne w szkole, pracy i codziennym życiu, ucząc ich, jak budować relacje oparte na wzajemnym szacunku i zrozumieniu.

Szybka wycena warsztatu w 24h

Wypełnij formularz i otrzymaj wycenę warsztatu dla swojej placówki w 24 godziny!

Formularz Landing Warsztaty

Ludzie i zwierzęta – jeden świat

Kształtowanie humanitarnej postawy młodych ludzi względem zwierząt.

Ludzie i zwierzęta – jeden świat

Typ: Program autorski
Uczestnicy: uczniowie
Czas trwania: 2 x 45 min

Kilka słów o warsztacie:
Warsztat "Ludzie i zwierzęta – jeden świat" skupia się na kształtowaniu humanitarnej postawy wobec zwierząt oraz zrozumieniu konsekwencji ich traktowania przez ludzi. Uczestnicy będą mieli możliwość dyskusji o etycznych aspektach współistnienia z innymi gatunkami oraz o wpływie, jaki nasze działania mają na zwierzęta.

Cele szczegółowe:
✅ Uczeń wie, czym jest przemoc wobec zwierząt i potrafi wskazać jej przykłady
✅ Uczeń potrafi wskazać zależność między traktowaniem zwierząt a relacjami z ludźmi
✅ Uczeń jest świadomy, że odpowiedzialna postawa względem zwierząt służy ich humanitarnemu traktowaniu
✅ Uczeń jest świadomy, że poszanowaniu innych istot żywych służy empatia
✅ Uczeń potrafi ocenić ryzyko wystąpienia przemocy wobec zwierząt

Zagadnienia:
👉 Istota rozmowy o traktowaniu zwierząt przez ludzi, czyli dlaczego ten temat?
👉 Rola i znaczenie zwierząt w życiu człowieka: towarzysz, przyjaciel
👉 Podobieństwa między ludźmi i zwierzętami
👉 Odpowiedzialność wynikająca z posiadania i opieki nad zwierzętami
👉 Niehumanitarne traktowanie zwierząt – z czego wynika?
👉 Przemoc człowieka względem zwierząt – przykłady i konsekwencje
👉 Empatia, szacunek i wrażliwość a traktowanie zwierząt
👉 Pytania do refleksji: czy cyrki/zoo powinny zostać zamknięte, czy jeść mięso?

Spodziewane rezultaty:
✅ Kształtowanie etycznej postawy młodych ludzi względem innych istot żywych
✅ Znajomość zasad w zakresie poszanowania zwierząt
✅ Zachęcenie do przełamywania społecznego „przyzwolenia” na okrucieństwo wobec zwierząt
✅ Skonfrontowanie się z obowiązkiem humanitarnego traktowania istot żywych oraz odpowiedzialności za posiadane zwierzęta

Dlaczego warto?
Uczestnictwo w warsztatach to okazja do głębokiej refleksji nad własnymi zachowaniami i ich wpływem na świat zwierząt. Warsztaty pomagają rozwinąć empatię i zrozumienie, co przekłada się na lepsze i bardziej etyczne relacje z naturą i innymi gatunkami.

Szybka wycena warsztatu w 24h

Wypełnij formularz i otrzymaj wycenę warsztatu dla swojej placówki w 24 godziny!

Formularz Landing Warsztaty

Emocje, stres i osobowość

Odkrywam, poznaję i wzmacniam siebie

Jak wzmacniać siebie będąc młodym człowiekiem? Wrodzone talenty, realizacja marzeń i celów.

Odkrywam, poznaję i wzmacniam siebie

Typ: Program autorski
Uczestnicy: uczniowie, opcjonalnie rodzice i nauczyciele
Czas trwania: 2 x 45 min

Kilka słów o warsztacie:
Warsztaty "Odkrywam, poznaję i wzmacniam siebie" mają na celu pomoc uczniom w odkryciu i rozwoju ich naturalnych talentów, co jest kluczowe dla budowania samoświadomości i realizacji osobistych marzeń. Uczestnicy nauczą się, jak identyfikować swoje mocne strony i efektywnie je wykorzystywać, zarówno w życiu prywatnym, jak i edukacyjnym.

Cele szczegółowe:
✅ Uczeń zdobywa wiedzę w zakresie rozpoznawania swoich talentów
✅ Uczeń potrafi wykorzystać swoje talenty do osiągania celów
✅ Uczeń dostrzega zależność pomiędzy znajomością siebie a adekwatną samooceną
✅ Uczeń uświadamia sobie, że różnorodność jest wartością
✅ Uczeń uświadamia siebie, że ważne jest posiadanie pasji i rozwijanie jej w kontekście zapobiegania zagrożeniom

Zagadnienia:
👉 Czym jest talent i jak go rozpoznać?
👉 Świadomość swoich zalet i jej wpływ na poczucie własnej wartości
👉 Zalety a adekwatna samocena i obraz własnej osoby
👉 Talenty a relacje międzyludzkie i współpraca w grupie
👉 Rozwój pasji i zainteresowań jako ochrona przed agresją czy uzależnieniami

Spodziewane rezultaty:
✅ Poznanie swoich talentów
✅ Zwiększenie odwagi do realizowania celów i marzeń na bazie wykorzystywania swoich mocnych stron
✅ Zbudowanie wspierającego obrazu siebie

Dlaczego warto?
Udział w warsztatach pozwoli uczniom na lepsze zrozumienie siebie i swoich możliwości, co jest fundamentem do budowania efektywnych i satysfakcjonujących życiowych strategii.

Szybka wycena warsztatu w 24h

Wypełnij formularz i otrzymaj wycenę warsztatu dla swojej placówki w 24 godziny!

Formularz Landing Warsztaty

Depresja mi nie straszna

Czym jest depresja? Jak przeciwdziałać trudnym sytuacjom oraz je rozwiązywać.

Depresja mi nie straszna

Typ: Program autorski
Uczestnicy: uczniowie
Czas trwania: 2 x 45 min

Kilka słów o warsztacie:
Warsztat "Depresja mi nie straszna" ma na celu uświadomienie uczniom, jak ważne jest rozumienie depresji, rozpoznawanie jej objawów oraz wspieranie osób znajdujących się w trudnej sytuacji psychicznej. Uczestnicy nauczą się, jak identyfikować sygnały ostrzegawcze zarówno u siebie, jak i u innych, a także jakie kroki podjąć, aby efektywnie zapobiegać stanom depresyjnym.

Cele szczegółowe:
✅ Uczeń wie, jakie jest znaczenie relacji w funkcjonowaniu z innymi
✅ Uczeń identyfikuje przykładowe przyczyny i objawy depresji
✅ Uczeń potrafi rozpoznać komunikaty i zachowania (własne i innych) wskazujące na trudności, które mogą prowadzić do stanów depresyjnych
✅ Uczeń kształtuje postawę służącą gotowości do reakcji w sytuacji zetknięcia się z osobami przejawiającymi stany depresyjne
✅ Uczeń uświadamia sobie, że uważna postawa względem siebie służy zapobieganiu stanom depresyjnym

Zagadnienia:
👉 Zidentyfikowanie stanów, w których czujemy się dobrze
👉 Świat dziecka/nastolatka: role, wyzwania i obowiązki – jak zachować zdrową równowagę?
👉 Wspierające relacje z ludźmi jako czynnik chroniący przed zagrożeniami, w tym chorobami zdrowia psychicznego
👉 Akceptacja siebie i jej znaczenie w budowaniu pozytywnego obrazu własnej osoby
👉 Adekwatna samoocena i poczucie własnej wartości a depresja
👉 Sytuacje stresowe i sposoby radzenia sobie z nimi
👉 Niezdany egzamin lub zawód miłosny – czy może być początkiem depresji?
👉 Umiejętność uważności jako czynnik chroniący przed zagrożeniami
👉 Do czego może prowadzić smutek? Wyjaśnienie pojęcia depresji
👉 Po czym poznać depresję? – reakcja na niepokojące zachowania własne i innych

Spodziewane rezultaty:
✅ Zrozumienie, że trudne sytuacje i przeżywanie smutku są naturalną częścią życia człowieka
✅ Uświadomienie, że depresja jest chorobą wymagającą leczenia
✅ Ukierunkowanie na zachowania zapobiegające stanom depresyjnym
✅ Stworzenie warunków do rozwijania uważności na siebie i innych
✅ Wzbudzenie chęci i gotowości do codziennego samodoskonalenia w zakresie obserwacji siebie

Dlaczego warto?
Warsztaty te pomogą uczniom lepiej rozumieć emocje, radzić sobie z nimi oraz wspierać innych, co jest kluczowe w prewencji zdrowia psychicznego. Są one istotne zarówno dla rozwoju osobistego, jak i budowania zdrowej społeczności szkolnej.

Szybka wycena warsztatu w 24h

Wypełnij formularz i otrzymaj wycenę warsztatu dla swojej placówki w 24 godziny!

Formularz Landing Warsztaty

Motywacja… i jedziesz dalej!

Istota motywacji. Co mnie motywuje? Wydobywanie wewnętrznej motywacji.

Motywacja… i jedziesz dalej!

Typ: Program autorski
Uczestnicy: uczniowie
Czas trwania: 2 x 45 min

Kilka słów o warsztacie:
Warsztat "Motywacja… i jedziesz dalej!" jest skierowany do uczniów, którzy doświadczają spadków motywacji lub nie rozumieją mechanizmów motywujących ich do działania. Celem zajęć jest rozwijanie umiejętności wydobywania wewnętrznej motywacji oraz uświadomienie, jak ważne jest intencjonalne i świadome ustalanie celów.

Cele szczegółowe:
✅ Uczeń zna istotę motywacji wewnętrznej i zewnętrznej
✅ Uczeń rozumie znaczenie motywów w działaniach człowieka
✅ Uczeń potrafi rozpoznać mechanizmy motywujące ludzi do działania
✅ Uczeń doskonali umiejętność intencjonalnego uczenia się
✅ Uczeń jest świadomy zależności między poczuciem sensu i wiarą w wykonywane działania a rozpoznawaniem wewnętrznych motywów

Zagadnienia:
👉 Istota motywacji: czym jest i jaka jest jej rola w codziennym życiu, nauce, pracy
👉 Mechanizmy motywujące ludzi do działania
👉 Po czym poznać zmotywowaną osobę?
👉 Co mnie motywuje? – ćwiczenie rozpoznawania motywów działania
👉 Co zwiększa, a co hamuje motywację? – istota podejmowania celów zgodnych ze sobą
👉 Skuteczne sposoby na naukę: czynniki i strategie sprzyjające procesowi uczenia się, sposoby radzenia sobie z odwlekaniem
👉 Trening zwiększający proces intencjonalnego uczenia się
👉 Autoanaliza czynników sprzyjających efektywności
👉 Mocne strony oraz sukcesy i osiągnięcia jako baza do realizowania celów w przyszłości
👉 Przeszkoda, którą chcę pokonać dzięki swoim zaletom – moc myślenia zgodnie z zasadą: przekuję trudność w szansę

Spodziewane rezultaty:
✅ Dostrzeżenie ważności indywidualnego podejścia do procesu motywacji
✅ Przeanalizowanie wewnętrznych czynników motywujących uczniów do działania i ich wpływu na zwiększenie motywacji do nauki oraz codziennych obowiązków
✅ Wzbudzenie refleksji nad własną motywacją w dążeniu do osiągania wyznaczonych celów

Dlaczego warto?
Udział w warsztatach pozwoli uczestnikom lepiej zrozumieć własne motywacje i nauczy, jak skutecznie wykorzystać wewnętrzne siły do osiągania swoich celów. Warsztaty te są szczególnie pomocne w okresach przygotowań do ważnych egzaminów czy zmian w życiu edukacyjnym, kiedy to łatwo o spadek motywacji.

Szybka wycena warsztatu w 24h

Wypełnij formularz i otrzymaj wycenę warsztatu dla swojej placówki w 24 godziny!

Formularz Landing Warsztaty

Stres – mój sprzymierzeniec

Co Cię stresuje? Spożytkuj stres na swoją korzyść. Trening antystresowy.

Stres – mój sprzymierzeniec

Typ: Program autorski
Uczestnicy: uczniowie
Czas trwania: 2 x 45 min

Kilka słów o warsztacie:
Warsztat "Stres – mój sprzymierzeniec" koncentruje się na nauce radzenia sobie ze stresem, który jest nieodłącznym elementem życia każdego człowieka. Celem zajęć jest zmiana postrzegania stresu z przeszkody na sprzymierzeńca, który może mobilizować do działania i pomagać w osiąganiu celów.

Cele szczegółowe:
✅ Uczeń zdobywa informacje na temat genezy stresu
✅ Uczeń wypracowuje strategie umożliwiające kontrolowanie stresu i radzenie sobie w sytuacjach stresowych
✅ Uczeń diagnozuje u siebie przyczyny stresu
✅ Uczeń zostaje zaznajomiony ze strategiami, jakimi posługuje się organizm chcąc poradzić sobie ze stresem
✅ Uczeń wypracowuje obraz fizjologicznych objawów stresu
✅ Uczeń wypracowuje strategię radzenia sobie ze stresem

Zagadnienia:
👉 Stany, w których czujemy się dobrze
👉 ABC stresu – czyli o genezie zjawiska oraz postrzeganiu go w codziennym życiu
👉 Co Cię stresuje? – wskazanie stresorów w życiu dziecka i ucznia
👉 Obserwuj siebie – nauka dostrzegania czynników świadczących o narastaniu stresu w organizmie
👉 Spożytkuj stres na swoją korzyść – wykorzystanie stresu jako sprzymierzeńca, a nie przeciwnika
👉 Wypracowanie strategii umożliwiających radzenie sobie ze stresem
👉 Trening antystresowy

Spodziewane rezultaty:
✅ Zrozumienie, że trudne sytuacje i przeżywanie różnych emocji to naturalna część życia
✅ Uświadomienie, że istnieją sposoby radzenia sobie ze stresem
✅ Wiedza na temat przyczyn oraz tego, jak przeciwdziałać trudnym sytuacjom, bądź je rozwiązywać
✅ Ukierunkowanie na szukanie rozwiązań w trudnych sytuacjach

Dlaczego warto?
Udział w warsztatach umożliwi uczestnikom lepsze zrozumienie stresu i jego mechanizmów, a także nauczy, jak przekształcić stres w narzędzie służące własnym celom. Zajęcia pomagają uczniom w skutecznym zarządzaniu stresowymi sytuacjami, co ma znaczący wpływ na poprawę ich jakości życia i efektywności działania w szkole i poza nią.

Szybka wycena warsztatu w 24h

Wypełnij formularz i otrzymaj wycenę warsztatu dla swojej placówki w 24 godziny!

Formularz Landing Warsztaty

Stwórz z emocji sprzymierzeńca i rozwijaj inteligencję emocjonalną

Rozumienie i „zarządzanie” swoimi emocjami. Świadome przeżywanie emocji.

Stwórz z emocji sprzymierzeńca i rozwijaj inteligencję emocjonalną

Typ: Program autorski
Uczestnicy: uczniowie
Czas trwania: 2 x 45 min

Kilka słów o warsztacie:
Warsztat "Stwórz z emocji sprzymierzeńca i rozwijaj inteligencję emocjonalną" opiera się na koncepcjach Daniela Golemana i ma na celu nauczenie uczniów, jak efektywnie zarządzać własnymi emocjami. Poprzez zrozumienie, rozpoznawanie i właściwe reagowanie na emocje, uczestnicy uczą się, jak te umiejętności mogą wpłynąć na poprawę jakości ich relacji interpersonalnych i ogólnego dobrostanu.

Cele szczegółowe:
✅ Uczeń rozumie pojęcie emocji
✅ Uczeń poznaje różne emocje i uczucia
✅ Uczeń potrafi rozpoznać i nazwać występujące w różnych sytuacjach własne emocje
✅ Uczeń kształtuje umiejętności służące radzeniu sobie z różnorodnymi, również trudnymi dla niego emocjami
✅ Uczeń uświadamia sobie, że ważna jest akceptacja własnych emocji, w tym również tych niepożądanych

Zagadnienia:
👉 Rola i funkcja emocji w naszym życiu
👉 Czym są emocje i uczucia, i jak wpływają na funkcjonowanie człowieka?
👉 Emocje jako informacja i energia – jak je wykorzystać, by służyły dorastającej osobie?
👉 Emocje w komunikacji międzyludzkiej – ich znaczenie w rozmowach, relacjach czy konfliktach
👉 Inteligencja emocjonalna a ogólny rozwój człowieka

Spodziewane rezultaty:
✅ Doświadczenie sytuacji umożliwiającej przyjrzenie się, rozpoznanie i nazwanie emocji
✅ Stworzenie warunków do zaakceptowania własnych emocji i zauważenia informacji jakie ze sobą niosą
✅ Rozwój umiejętności rozumienia własnych i cudzych zachowań, co stanie się bazą do budowania sprzyjających relacji międzyludzkich
✅ Rozpoczęcie świadomej pracy nad rozwojem inteligencji emocjonalnej, np. radzeniem sobie z trudnymi dla siebie emocjami

Dlaczego warto?
Zajęcia te są niezbędne dla każdego ucznia, który pragnie skutecznie zarządzać swoimi emocjami w codziennym życiu. Uczestnictwo w warsztatach pozwoli na rozwijanie inteligencji emocjonalnej, co przekłada się na lepsze relacje z innymi oraz większą odporność emocjonalną w obliczu wyzwań życiowych.

Szybka wycena warsztatu w 24h

Wypełnij formularz i otrzymaj wycenę warsztatu dla swojej placówki w 24 godziny!

Formularz Landing Warsztaty

Budowanie poczucia własnej wartości i pewności siebie

Co robię, by dobrze czuć się z samym sobą? Ćwiczenia wzmacniające poczucie własnej wartości.

Budowanie poczucia własnej wartości i pewności siebie

Typ: Program autorski
Uczestnicy: uczniowie
Czas trwania: 2 x 45 min

Kilka słów o warsztacie:
Warsztat "Budowanie poczucia własnej wartości i pewności siebie" skupia się na wspieraniu uczniów w rozwijaniu zdrowego obrazu siebie i zdolności do pozytywnej samooceny. Poprzez interaktywne ćwiczenia uczestnicy będą mieli okazję zrozumieć swoje emocje, odkryć osobiste zalety oraz pracować nad umiejętnościami interpersonalnymi, co jest niezbędne do skutecznej i satysfakcjonującej komunikacji w codziennym życiu.

Cele szczegółowe:
✅ Uczeń jest świadomy znaczenia relacji z samym sobą oraz innymi ludźmi w procesie budowania poczucia własnej wartości
✅ Uczeń wie czym jest pewność siebie i poczucie własnej wartości oraz jaka jest ich rola w codziennym życiu
✅ Uczeń ćwiczy umiejętności przydatne w budowaniu pewności siebie
✅ Uczeń rozwija umiejętność budowania wysokiego poczucia własnej wartości
✅ Uczeń uświadamia sobie jak ważna jest akceptacja siebie, zarówno swoich zalet, jak i obszarów do pracy
✅ Uczeń dostrzega zależność między zaniżonym poczuciem własnej wartości a podatnością na wpływ ze strony innych oraz brakiem pewności siebie

Zagadnienia:
👉 Runda początkowa – co robię, by dobrze czuć się z samym sobą?
👉 Elementy składające się na poczucie własnej wartości: samoocena, samoakceptacja, uczucia względem siebie oraz sposób traktowania siebie – wyjaśnienie pojęć
👉 Jak wyobrażam sobie osobę, która jest pewna siebie i ma wysokie poczucie własnej wartości? – praca w grupach i wspólne omówienie
👉 Sytuacje, w których doskonalimy pewność siebie – trening umiejętności
👉 Samoocena a poczucie własnej wartości
👉 Akceptacja własnego wyglądu i jej znaczenie w postrzeganiu siebie
👉 Ćwiczenia wzmacniające poczucie własnej wartości, np. afirmacja: "Jestem wartościową osobą", rundka – "Co mi się w sobie podoba?" + ćwiczenia dodatkowe do pracy własnej: wypisz, za co cenię siebie, co potrafię, za co inni mnie lubią
👉 Moja rola w grupie, czyli budowanie swojej pozycji, czynniki warunkujące postrzeganie mnie przez innych, współpraca rówieśnicza w kontekście mocnych stron
👉 Podsumowanie: pewność siebie jako szacunek do siebie i wiara w swoją wartość

Spodziewane rezultaty:
✅ Zrozumienie, iż w budowaniu własnej wartości ważne są relacje z samym sobą i innymi
✅ Dostrzeżenie związku między adekwatną oceną siebie a poczuciem własnej wartości
✅ Umiejętność wskazania osiągnięć i mocnych stron budujących pewność siebie
✅ Zminimalizowanie zagrożenia negatywnymi wpływami otoczenia

Dlaczego warto wziąć udział?
Uczestnictwo w tym warsztacie to krok w kierunku zdrowego rozwoju osobistego uczniów, umożliwiający im budowanie silnego fundamentu dla przyszłych sukcesów życiowych i zawodowych. Warsztat ten jest szczególnie ważny, by młodzi ludzie mogli rozwijać się w poczuciu własnej wartości i pewności siebie, co z kolei pozytywnie wpłynie na ich zdolności do nawiązywania i utrzymywania relacji interpersonalnych.

Szybka wycena warsztatu w 24h

Wypełnij formularz i otrzymaj wycenę warsztatu dla swojej placówki w 24 godziny!

Formularz Landing Warsztaty

Samoocena – mój fundament

Czy potrafię cieszyć się ze swoich sukcesów? Zwiększenie szansy na akceptację siebie.

Samoocena – mój fundament

Typ: Program autorski
Uczestnicy: uczniowie
Czas trwania: 2 x 45 min

Kilka słów o warsztacie:
Warsztat "Samoocena – mój fundament" skupia się na rozwijaniu umiejętności budowania adekwatnej samooceny, co jest kluczowe dla sukcesu życiowego na każdym polu. Uczestnicy nauczą się, jak ważne jest pozytywne postrzeganie siebie oraz jakie znaczenie ma samoocena w codziennym funkcjonowaniu, komunikacji i osiąganiu celów.

Cele szczegółowe:
✅ Uczeń zna istotę i rolę samooceny w swoim życiu
✅ Uczeń rozwija umiejętność budowania samooceny oraz wzmacniania wiary w siebie
✅ Uczeń rozumie jak ważna jest akceptacja siebie, swoich zalet, jak i obszarów do pracy
✅ Uczeń rozwija umiejętność akceptacji własnej osoby
✅ Uczeń jest świadomy zależności między zaniżoną czy nieadekwatną samooceną a podatnością na wpływ ze strony innych

Zagadnienia:
👉 Rozmowa o samoocenie w życiu młodego człowieka – mini-wykład
👉 Uczę się rozpoznawać siebie: zalety i obszary do rozwoju jako baza do wykorzystywania własnych możliwości i realizacji celów – ćwiczenia
👉 Czy potrafię cieszyć się ze swoich sukcesów? – pogadanka
👉 Rola porażki w życiu, czyli jak uczyć się na własnych doświadczeniach?
👉 Samoocena w kontekście wpływu innych ludzi i niebezpieczeństwo podejmowania zachowań ryzykownych
👉 Tworzenie realnego obrazu własnej osoby w kontekście wzorców płynących z mediów
👉 Poczucie niskiej wartości a potrzeba posiadania dóbr materialnych, np. najnowszy model telefonu, modne ubrania itp.
👉 „Uważanie się za lepszego/ą od innych” – przejaw egoizmu czy wysokiej oceny siebie?

Spodziewane rezultaty:
✅ Umiejętność wskazania przez uczniów osiągnięć i tego, w czym czują się dobrzy oraz uświadomienie sobie rezerw, czyli obszarów do rozwoju
✅ Zwiększenie szansy na akceptację siebie
✅ Zminimalizowanie zagrożenia na negatywne wpływy otoczenia

Dlaczego warto?
Udział w warsztatach "Samoocena – mój fundament" pomoże uczniom zrozumieć swoje wewnętrzne wartości oraz nauczyć się, jak budować zdrową samoocenę, co jest niezbędne do osiągania osobistych i zawodowych sukcesów. Wzmocnienie samooceny pozytywnie wpływa na wszystkie aspekty życia, od osobistych relacji po efektywność w nauce i pracy.

Szybka wycena warsztatu w 24h

Wypełnij formularz i otrzymaj wycenę warsztatu dla swojej placówki w 24 godziny!

Formularz Landing Warsztaty

Bajki terapeutyczne dla najmłodszych

Odkrywanie emocji poprzez historie. Rozwój umiejętności życiowych.

Bajki terapeutyczne dla najmłodszych

Typ: Program autorski
Uczestnicy: uczniowie klas 1-3 szkoły podstawowej
Czas trwania: 2 x 45 min

Kilka słów o warsztacie:
Warsztat "Bajki terapeutyczne dla najmłodszych" wykorzystuje bajki jako narzędzie do promowania inteligencji emocjonalnej oraz dobrego samopoczucia wśród dzieci. Poprzez opowiadanie historii, które uczą empatii, odporności i skutecznej komunikacji, uczestnicy uczą się rozpoznawać i zarządzać własnymi emocjami. Celem jest wyposażenie dzieci w umiejętności potrzebne do rozwoju osobistego i akademickiego.

Cele szczegółowe:
✅ Zwiększenie świadomości emocjonalnej: pomoc uczniom w rozpoznaniu i zrozumieniu ich emocji
✅ Budowanie odporności: przekazanie uczniom życiowych lekcji przez bajki z postaciami i sytuacjami, z którymi można się utożsamić
✅ Promowanie empatii: zachęcanie do rozwijania empatii poprzez utożsamianie się z emocjami i doświadczeniami bohaterów bajek
✅ Poprawa umiejętności komunikacyjnych: wspieranie efektywnej komunikacji i wyrażania siebie
✅ Zapewnienie strategii radzenia sobie: uczenie zdrowych sposobów radzenia sobie z trudnymi emocjami i sytuacjami

Zagadnienia:
👉 Wprowadzenie do bajek terapeutycznych
👉 Odkrywanie emocji poprzez historie
👉 Budowanie odporności
👉 Rozwijanie empatii
👉 Skuteczna komunikacja
👉 Strategie radzenia sobie

Spodziewane rezultaty:
✅ Lepsze samopoczucie emocjonalne dzieci
✅ Lepsze wyniki w nauce dzięki rozwojowi umiejętności życiowych
✅ Wzmocnione relacje rówieśnicze
✅ Odporność emocjonalna
✅ Wzmocnienie zdolności adaptacyjnych
✅ Zwiększona kreatywność
✅ Długoterminowy wpływ na dobrostan emocjonalny

Dlaczego warto?
Udział w warsztacie "Bajki terapeutyczne dla najmłodszych" to inwestycja w emocjonalny rozwój dzieci. Program ten oferuje dzieciom narzędzia niezbędne do radzenia sobie z emocjami i stresami, które napotykają na co dzień zarówno w szkole, jak i poza nią. Bajki są świetnym medium do nauki i dyskusji na trudne tematy w bezpieczny i zrozumiały dla dzieci sposób, co przyczynia się do ich zdrowego rozwoju emocjonalnego i społecznego.

Szybka wycena warsztatu w 24h

Wypełnij formularz i otrzymaj wycenę warsztatu dla swojej placówki w 24 godziny!

Formularz Landing Warsztaty

Czas - moja wartość, czyli jak z niego korzystać najlepiej dla siebie?

Pojęcie intencjonalnego spędzania czasu. Ćwiczenie planowania swoich obowiązków i czasu wolnego.

Czas - moja wartość, czyli jak z niego korzystać najlepiej dla siebie?

Typ: Program autorski
Uczestnicy: uczniowie
Czas trwania: 2 x 45 min

Kilka słów o warsztacie:
Warsztat "Czas - moja wartość, czyli jak z niego korzystać najlepiej dla siebie?" ma na celu nauczenie uczniów efektywnego zarządzania czasem. Uczestnicy dowiedzą się, jak planować i wykorzystywać każdą chwilę tak, aby wspierać swoje zdrowie, unikać zagrożeń społecznych oraz rozwijać pasje i zainteresowania.

Cele szczegółowe:
✅ Uczeń rozumie pojęcie intencjonalnego spędzania czasu
✅ Uczeń poznaje techniki planowania czasu
✅ Uczeń ćwiczy planowanie swoich obowiązków i czasu wolnego
✅ Uczeń potrafi opowiedzieć o swoich pasjach i zainteresowaniach
✅ Uczeń poznaje pojęcie nudy i jej skutki dla stanu emocjonalnego oraz określa to, co jego zdaniem nie przynosi mu efektów
✅ Uczeń dostrzega zależność między aktywnym spędzaniem czasu wolnego a prowadzeniem zdrowego trybu życia i unikaniem zagrożeń społecznych

Zagadnienia:
👉 Czas w naszym życiu, czyli jak go spożytkować z korzyścią dla siebie
👉 Rola planowania czasu a efektywność działań
👉 Potrzeby realizowane w trakcie czasu wolnego: wypoczynek, rozrywka, zabawa, budowanie relacji, rozwijanie zainteresowań i pasji
👉 Hierarchia ważności zadań zaplanowanych do wykonania
👉 Aktywne spędzanie czasu wolnego jako element postawy prozdrowotnej
👉 Równowaga między czasem wolnym a zadaniami (w tym nauką i obowiązkami domowymi)
👉 Alternatywy dla komputera czy smartfona
👉 Czas wolny a nuda w kontekście rozwoju młodego człowieka
👉 O czym warto pamiętać w czasie wolnym?
👉 Zaangażowanie w działalność społeczną i integracja ze środowiskiem lokalnym/grupą rówieśniczą jako przeciwwaga dla zagrożenia uzależnieniami czy agresją

Spodziewane rezultaty:
✅ Wzbudzenie refleksji nad czasem w życiu człowieka i efektywnym wykorzystywaniem go
✅ Trening umiejętności w zakresie organizowania swojego czasu
✅ Uświadomienie roli aktywnego spędzania wolnego czasu w profilaktyce różnych zagrożeń społecznych

Dlaczego warto?
Udział w warsztatach to doskonała okazja do zdobycia umiejętności zarządzania czasem, co nie tylko zwiększa efektywność w codziennych działaniach, ale także pozwala na zdrowsze i bardziej świadome życie. Warsztaty te pomagają uczniom zrozumieć, jak ważne jest zrównoważone planowanie czasu, które pozwala na rozwijanie pasji oraz unikanie negatywnych wpływów współczesnego życia.

Szybka wycena warsztatu w 24h

Wypełnij formularz i otrzymaj wycenę warsztatu dla swojej placówki w 24 godziny!

Formularz Landing Warsztaty

Uzależnienia i nałogi

FAS – płodowy zespół alkoholowy

Konsekwencje FAS. Kształtowanie odpowiedzialnych postaw młodych ludzi.

FAS – płodowy zespół alkoholowy

Typ: Program autorski
Uczestnicy: uczniowie, głównie szkół ponadpodstawowych
Czas trwania: 2 x 45 min

Kilka słów o warsztacie:
Warsztaty "FAS – płodowy zespół alkoholowy" mają na celu edukację młodzieży na temat konsekwencji spożywania alkoholu przez kobiety w ciąży. Zajęcia te są skierowane do przyszłych rodziców, aby kształtować odpowiedzialne postawy i świadomość dotyczącą wpływu decyzji rodzicielskich na rozwój dziecka.

Cele szczegółowe:
✅ Uczeń wie czym jest FAS oraz jakie są jego konsekwencje dla zdrowia i codziennego funkcjonowania człowieka
✅ Uczeń potrafi dostrzec związek pomiędzy spożywaniem alkoholu przez kobietę w ciąży a nieodwracalnością ewentualnych zaburzeń rozwojowych dziecka i towarzyszących temu konsekwencji
✅ Uczeń jest świadomy znaczenia zdrowia jako wartości w życiu człowieka
✅ Uczeń jest świadomy wpływu rodziców na rozwój dziecka od momentu poczęcia
✅ Uczeń rozwija umiejętność asertywnego odmawiania

Zagadnienia:
👉 Zdrowie jako wartość w życiu człowieka
👉 FAS – przedstawienie problematyki choroby, zdefiniowanie pojęcia i ukazanie zależności między spożywaniem alkoholu w ciąży a wystąpieniem choroby
👉 FASD – objawy zaburzeń rozwoju, funkcjonowanie w różnych obszarach, m.in. w sferze emocjonalnej, społecznej i intelektualnej
👉 Fakty i mity na temat alkoholu, np. „bezpieczna dawka”, „bezpieczny moment”, „bezpieczne zachowanie pod wpływem alkoholu”, „piwo to nie alkohol”
👉 Trening asertywności w kontekście picia alkoholu w ciąży
👉 Profilaktyka spożywania alkoholu podczas ciąży – zadanie dla każdego
👉 Rozwój człowieka w kontekście czynników wspierających i zaburzających – refleksje
👉 Wartości związane z odpowiedzialnym rodzicielstwem i kodeks przyszłego rodzica

Spodziewane rezultaty:
✅ Zdobycie wiedzy w zakresie przyczyn i konsekwencji wystąpienia choroby FAS
✅ Zrozumienie związku pomiędzy spożywaniem alkoholu przez kobietę w ciąży a wystąpieniem FAS
✅ Uświadomienie znaczenia podejmowanych decyzji jako przygotowanie do przyszłej roli rodzica
✅ Zrozumienie, iż zdrowie i zrównoważony rozwój są w życiu wartościami
✅ Trening asertywności

Dlaczego warto?
Warsztaty są nieocenionym źródłem wiedzy o FAS, ucząc zarówno o konsekwencjach zdrowotnych, jak i społecznych związanych z konsumpcją alkoholu w ciąży. Są kluczowe w przygotowaniu młodzieży do świadomego i odpowiedzialnego rodzicielstwa.

Szybka wycena warsztatu w 24h

Wypełnij formularz i otrzymaj wycenę warsztatu dla swojej placówki w 24 godziny!

Formularz Landing Warsztaty

Halo! Like! Reels! Tu Fonoholizm!

Czym jest fonoholizm oraz jakie są jego skutki? Racjonalne korzystanie z urządzeń mobilnych.

Halo! Like! Reels! Tu Fonoholizm!

Typ: Program autorski
Uczestnicy: uczniowie
Czas trwania: 2 x 45 min

Kilka słów o warsztacie:
Warsztat "Halo! Like! Reels! Tu Fonoholizm!" skupia się na świadomym korzystaniu z urządzeń mobilnych, takich jak telefony, smartfony czy tablety. Uczestnicy dowiedzą się, jakie są konsekwencje zbyt intensywnego korzystania z tych urządzeń, jakie ryzyka niesie za sobą fonoholizm, oraz jak można racjonalnie zarządzać czasem spędzanym z technologią.

Cele szczegółowe:
✅ Uczeń wie, jakie są następstwa wynikające z używania telefonu komórkowego oraz innych urządzeń mobilnych
✅ Uczeń zna zjawisko fonoholizmu i jego wpływ na życie młodego człowieka, w tym rozwój mózgu
✅ Uczeń jest świadomy, jak sposób korzystania z telefonu warunkuje zagrożenie uzależnieniem od użytkowania technologii
✅ Uczeń wykazuje gotowość do podjęcia świadomej decyzji co do sposobu korzystania z urządzeń mobilnych

Zagadnienia:
👉 Jak technologia zmieniła nasze życie? – pogadanka
👉 Konsekwencje wynikające z ciągłego bycia „pod telefonem”
👉 Kontakty osobiste versus kontakty wirtualne a relacje międzyludzkie – rola i znaczenie kontaktów bezpośrednich
👉 Uzależnienia behawioralne – wprowadzenie do tematu uzależnień z nakierowaniem na użytkowanie urządzeń mobilnych
👉 Objawy uzależniania od „bycia dostępnym” – sprawdzenie siebie
👉 Jak z korzyścią dla siebie spożytkować czas spędzany przed ekranem?
👉 Świat realny i wirtualny – równowaga między nimi a jakość życia młodego człowieka
👉 Od czego chcę zacząć? – ustalenie zasad racjonalnego używania urządzeń mobilnych i pierwszy krok do wdrożenia

Spodziewane rezultaty:
✅ Zrozumienie, iż urządzenia mobilne mogą zarówno wspomagać, jak i zaburzać codzienne funkcjonowanie i rozwój człowieka
✅ Uświadomienie, że korzystanie z urządzeń mobilnych może prowadzić do uzależnienia
✅ Ukierunkowanie na zachowania zapobiegające uzależnieniom od technologii
✅ Kształtowanie postawy świadomego użytkowania telefonu czy komputera

Dlaczego warto?
Partycypacja w warsztatach to doskonała okazja do refleksji nad własnymi nawykami związanymi z korzystaniem z nowoczesnych technologii. Dzięki zajęciom uczniowie nauczą się, jak efektywnie zarządzać czasem spędzanym z urządzeniami, zwiększając swoją produktywność i dbając o zdrowie psychiczne.

Szybka wycena warsztatu w 24h

Wypełnij formularz i otrzymaj wycenę warsztatu dla swojej placówki w 24 godziny!

Formularz Landing Warsztaty

Używki – nie dziękuję!

Wpływ używek na człowieka. Dobra zabawa bez używek? To możliwe!

Używki – nie dziękuję!

Typ: Program autorski
Uczestnicy: uczniowie
Czas trwania: 2 x 45 min

Kilka słów o warsztacie:
Warsztat "Używki – nie dziękuję!" ma na celu promowanie zdrowego stylu życia i budowanie postawy antyużywkowej wśród młodzieży. W ramach zajęć uczestnicy dowiedzą się o konsekwencjach sięgania po używki, w tym alkohol, papierosy, a nawet napoje energetyczne, które są powszechnie dostępne i popularne wśród młodych ludzi. Warsztat skupia się na zdobywaniu wiedzy i umiejętności niezbędnych do świadomego podejmowania decyzji i asertywnego odmawiania.

Cele szczegółowe:
✅ Uczeń wie, jakie są konsekwencje stosowania używek dla funkcjonowania młodego człowieka
✅ Uczeń wskazuje przykładowe przyczyny sięgania po używki
✅ Uczeń potrafi wskazać zależność pomiędzy sięganiem po używki a zagrożeniem uzależnieniem
✅ Uczeń ćwiczy asertywne odmawianie w przypadku namowy na sięgnięcie po używki
✅ Uczeń jest świadomy, że zdrowy styl życia chroni przed używkami

Zagadnienia:
👉 Ćwiczenie integracyjne i zapoznanie z tematyką spotkania
👉 Funkcjonowanie organizmu i jego potrzeb, czyli po co nam używki?
👉 Wpływ używek na człowieka
👉 Co wiemy o energetykach – szkodliwe czy nie?
👉 Dobra zabawa bez używek – to możliwe!
👉 Używki a niebezpieczeństwo uzależnienia – przedstawienie zależności
👉 Asertywność jako sztuka odmawiania
👉 Alternatywne sposoby radzenia sobie z chęcią sięgania po używki i rola zdrowego stylu życia w profilaktyce uzależnień

Spodziewane rezultaty:
✅ Zapobieganie przedwczesnej inicjacji alkoholowej i nikotynowej wśród młodzieży
✅ Uświadomienie konsekwencji stosowania energetyków
✅ Wyposażenie uczniów w narzędzia przeciwstawiania się wpływowi rówieśniczemu, np. umiejętność asertywnego odmawiania
✅ Uświadomienie, że zdrowy styl życia chroni przed chęcią picia i palenia

Dlaczego warto?
Uczestnictwo w warsztacie "Używki – nie dziękuję!" to doskonała okazja dla młodych ludzi, aby zrozumieć ryzyko związane z używkami i nauczyć się, jak mogą efektywnie unikać presji rówieśniczej. Warsztaty te są kluczowe w kształtowaniu zdrowych nawyków i postaw, które mogą pomóc uczniom uniknąć problemów zdrowotnych i społecznych w przyszłości.

Szybka wycena warsztatu w 24h

Wypełnij formularz i otrzymaj wycenę warsztatu dla swojej placówki w 24 godziny!

Formularz Landing Warsztaty

Zrobić na złość dilerowi

Wpływ „wspomagaczy” na życie. Doskonalenie sposobów radzenia sobie z wpływem rówieśniczym.

Zrobić na złość dilerowi

Typ: Program autorski
Uczestnicy: uczniowie
Czas trwania: 2 x 45 min

Kilka słów o warsztacie:
Program "Zrobić na złość dilerowi" skupia się na prewencji przed narkotykami i dopalaczami poprzez edukację i rozwijanie świadomości młodzieży. Warsztat ma na celu pokazanie alternatywnych, zdrowych sposobów zaspokajania młodzieńczej ciekawości i potrzeb, które często prowadzą do sięgania po środki psychoaktywne. Przez otwartą rozmowę, uczestnicy uczą się o konsekwencjach zażywania narkotyków, a także rozwijają umiejętności asertywne potrzebne do przeciwdziałania presji rówieśniczej.

Cele szczegółowe:
✅ Uczeń wie, jakie są negatywne konsekwencje stosowania narkotyków i dopalaczy dla funkcjonowania młodego człowieka
✅ Uczeń dostrzega różnice między dopalaczami a narkotykami
✅ Uczeń identyfikuje przyczyny sięgania po narkotyki i potrafi wskazać inne sposoby realizowania potrzeb, które w założeniu młodzieży zaspokajają środki psychoaktywne
✅ Uczeń ćwiczy strategie radzenia sobie z negatywnym wpływem rówieśniczym
✅ Uczeń jest świadomy, że decydując się na zażywanie środków psychoaktywnych naraża się na utratę odpowiedzialności za siebie

Zagadnienia:
👉 Ćwiczenie integracyjne, przedstawienie tematu, różnice między dopalaczami i narkotykami
👉 Droga donikąd, czyli wpływ „wspomagaczy” na życie, poprzez przywołanie przypadków doświadczeń rówieśników uczniów, np. wpisy z internetowych forów
👉 Przyczyny „brania” i alternatywne – bezpieczne sposoby służące realizowaniu potrzeb, które młodzież identyfikuje jako powody sięgania po narkotyki czy dopalacze
👉 Konsekwencje zażywania substancji psychoaktywnych wraz z utratą kontroli nad sobą
👉 Asertywność i wysokie poczucie własnej wartości jako remedium na uległość w grupie

Spodziewane rezultaty:
✅ Zminimalizowanie ryzyka inicjacji i eksperymentowania z substancjami psychoaktywnymi
✅ Wzrost świadomości w zakresie negatywnych konsekwencji „brania”
✅ Doskonalenie sposobów radzenia sobie z wpływem rówieśniczym

Dlaczego warto?
Udział w warsztacie "Zrobić na złość dilerowi" to doskonała okazja do zdobycia wiedzy na temat rzeczywistych skutków używania narkotyków i dopalaczy oraz nauki o bezpiecznych alternatywach dla młodych ludzi. Program ten pomaga młodzieży rozwijać umiejętności asertywnego radzenia sobie w sytuacjach presji oraz promuje zdrowy styl życia wolny od używek.

Szybka wycena warsztatu w 24h

Wypełnij formularz i otrzymaj wycenę warsztatu dla swojej placówki w 24 godziny!

Formularz Landing Warsztaty

Cyberświat

Kształtowanie postawy świadomego uczestnika cyberprzestrzeni.

Cyberświat

Typ: Program autorski
Uczestnicy: uczniowie
Czas trwania: 2 x 45 min

Kilka słów o warsztacie:
Warsztat "Cyberświat" skupia się na edukacji dzieci i młodzieży na temat zdrowego korzystania z urządzeń technologicznych. W czasach, gdy cyfryzacja jest wszechobecna, istotne jest nauczenie młodych ludzi odpowiedzialności oraz świadomego korzystania z technologii, aby unikać potencjalnych zagrożeń, takich jak uzależnienie.

Cele szczegółowe:
✅ Uczeń wie, czym jest cyberświat
✅ Uczeń potrafi wskazać następstwa wynikające z uczestnictwa w życiu wirtualnym
✅ Uczeń ma gotowość do podjęcia świadomej decyzji co do sposobu korzystania z cyfryzacji
✅ Uczeń poznaje wzorce zachowań względem korzystania z technologii
✅ Uczeń jest świadomy zagrożeń, jakie może spotkać w cyberświecie
✅ Uczeń wie, czym jest uzależnienie behawioralne i jak ono postępuje
✅ Uczeń kształtuje postawę odpowiedzialności za racjonalne korzystanie z urządzeń cyfrowych

Zagadnienia:
👉 Co dobrego, a co niekorzystnego przyniósł Internet? – pogadanka na temat plusów i minusów płynących z użytkowania sieci
👉 Jak poruszać się w rzeczywistości wirtualnej, aby się nie zgubić?
👉 Mini-wykład na temat mechanizmu uzależnienia behawioralnego na przykładzie korzystania z urządzeń cyfrowych
👉 Remedium na uzależnienie, czyli jak w racjonalny sposób korzystać z technologii
👉 Nie dam się uzależnieniu! – praca grupowa na temat strategii spędzania wolnego czasu w sposób służący rozwojowi młodego człowieka

Spodziewane rezultaty:
✅ Zrozumienie, iż funkcjonowanie w cyberświecie może zarówno wspomagać, jak i zaburzać codzienne życie
✅ Dostrzeżenie korzyści w spędzaniu wolnego czasu bez korzystania z technologii
✅ Ukierunkowanie na racjonalne używanie urządzeń cyfrowych
✅ Kształtowanie postawy świadomego uczestnika cyberprzestrzeni

Dlaczego warto?
Udział w warsztatach "Cyberświat" to doskonała okazja dla uczniów, aby zrozumieć, jak technologia wpływa na ich życie i jak mogą z niej korzystać, zachowując zdrowie i równowagę. Warsztaty uczą, jak zarządzać czasem spędzanym online, rozpoznawać sygnały ostrzegawcze uzależnienia oraz jak efektywnie wykorzystywać technologię bez szkody dla własnego rozwoju.

Szybka wycena warsztatu w 24h

Wypełnij formularz i otrzymaj wycenę warsztatu dla swojej placówki w 24 godziny!

Formularz Landing Warsztaty

Nie dam się uzależnieniom!

Gdzie ma początek uzależnienie? Nie daję się uzależnieniom, czyli jak do nich nie dopuścić.

Nie dam się uzależnieniom!

Typ: Program autorski
Uczestnicy: uczniowie
Czas trwania: 2 x 45 min

Kilka słów o warsztacie:
Warsztat "Nie dam się uzależnieniom!" ma na celu edukację i wyposażenie uczniów w narzędzia niezbędne do rozpoznawania i przeciwdziałania uzależnieniom. Zajęcia koncentrują się na zrozumieniu konsekwencji zarówno behawioralnych, jak i substancji psychoaktywnych uzależnień. Program promuje zdrowe wybory i świadome decyzje, które mogą zapobiegać wpadnięciu w pułapkę uzależnień.

Cele szczegółowe:
✅ Uczeń wie, jakie są konsekwencje niekontrolowanego, długotrwałego stosowania używek oraz podejmowania niekontrolowanych zachowań
✅ Uczeń wskazuje przyczyny i objawy uzależnień
✅ Uczeń rozumie na czym polega mechanizm uzależnienia
✅ Uczeń rozróżnia uzależnienie od substancji i od zachowań
✅ Uczeń dostrzega zależność pomiędzy sięgnięciem po używki a zagrożeniem uzależnieniem
✅ Uczeń ćwiczy asertywne odmawianie w przypadku namowy na sięgnięcie po używki

Zagadnienia:
👉 Ćwiczenie integracyjne
👉 Wprowadzenie do tematu poprzez pytanie: czy stosowanie używek jest dla młodych osób powodem do dumy i towarzyszem imprezy? – pogadanka
👉 Gdzie uzależnienie ma początek, czyli etapy powstawania uzależnienia i niepożądane objawy odstawienia
👉 Ćwiczenie związane z podejmowaniem decyzji w kontekście sięgania po używki i podejmowania zachowań ryzykownych
👉 Co sprzyja chęci podejmowania określonego zachowania?
👉 O uzależnieniach od bycia online
👉 Nie daję się uzależnieniom, czyli jak do nich nie dopuścić

Spodziewane rezultaty:
✅ Zapobieganie przedwczesnej inicjacji z używkami poprzez uświadomienie konsekwencji ich stosowania
✅ Wzmocnienie samokontroli oraz dostarczenie narzędzi pomocnych w przeciwdziałaniu uzależnieniom
✅ Rozwój umiejętności racjonalnego podejmowania decyzji i dokonywania wyborów
✅ Kształtowanie postawy świadomego użytkownika Internetu i odpowiedzialności względem podejmowanych czynności

Dlaczego warto?
Udział w warsztacie "Nie dam się uzależnieniom!" to doskonała okazja dla uczniów, aby zrozumieć mechanizmy prowadzące do uzależnień i nauczyć się skutecznych metod ich unikania. Warsztaty te mają kluczowe znaczenie w kształtowaniu odpowiedzialnej postawy wobec używek i zachowań ryzykownych, wspierając młodzież w zdrowym i pełnym sukcesów dorastaniu.

Szybka wycena warsztatu w 24h

Wypełnij formularz i otrzymaj wycenę warsztatu dla swojej placówki w 24 godziny!

Formularz Landing Warsztaty

Agresja i przemoc

By nie nienawidzić w sieci

Różne formy hejtu. Poznanie strategii radzenia sobie z hejterami.

By nie nienawidzić w sieci

Typ: Program autorski
Uczestnicy: uczniowie
Czas trwania: 2 x 45 min

Kilka słów o warsztacie:
Warsztat "By nie nienawidzić w sieci" skoncentrowany jest na edukacji młodzieży na temat hejtu i agresji w Internecie. Uczestnicy nauczą się rozpoznawać i przeciwdziałać mowie nienawiści oraz zrozumieć konsekwencje negatywnej komunikacji online. Celem jest promowanie zdrowego stylu komunikacji i kształtowanie świadomości o negatywnym wpływie hejtu.

Cele szczegółowe:
✅ Uczeń wie, czym jest hejt i potrafi podać jego przykłady
✅ Uczeń potrafi przewidzieć następstwa wynikające z mowy nienawiści w Internecie
✅ Uczeń ma gotowość do podjęcia świadomej decyzji co do sposobu komunikacji w sieci
✅ Uczeń wytwarza w sobie poczucie, iż hejtując rani osobę, w którą hejt jest wymierzony

Zagadnienia:
👉 Zapoznanie uczestników z genezą słowa hejt – pogadanka
👉 Emocje wspierające i niesłużące oraz ich konsekwencje dla odbiorcy
👉 Hejtuj i zobacz co uczyniłeś – zobrazowanie emocji i stanów, jakich może doświadczyć osoba, w którą hejt jest wymierzony
👉 Agresywne zachowania w sieci; hejt jako forma nienawiści
👉 Różne formy hejtu – od pozornie nic nieznaczącej „docinki” do agresywnego, często też wulgarnego wpisu skierowanego do konkretnej osoby
👉 Czy „opłaca się” być hejterem? – pytanie do dyskusji
👉 Nie daj się hejterowi, czyli strategie radzenia sobie z hejtem
👉 Budowanie relacji z innymi na bazie szacunku, również w sieci

Spodziewane rezultaty:
✅ Zrozumienie, iż potęga sieci może zarówno wspomagać, jak i zaburzać komunikację i relacje międzyludzkie
✅ Poznanie strategii radzenia sobie z hejterami
✅ Ukierunkowanie na zachowania zapobiegające stosowaniu hejtu
✅ Kształtowanie postawy świadomego użytkowania Internetu

Dlaczego warto?
Uczestnictwo w warsztatach pomoże uczniom zrozumieć wpływ hejtu na jednostki i społeczność oraz nauczy ich, jak radzić sobie z negatywnymi zachowaniami online. Warsztaty te są szczególnie ważne w czasach, gdy młodzież spędza dużo czasu w sieci, gdzie hejt i negatywne komentarze mogą mieć poważne konsekwencje psychiczne i społeczne.

Szybka wycena warsztatu w 24h

Wypełnij formularz i otrzymaj wycenę warsztatu dla swojej placówki w 24 godziny!

Formularz Landing Warsztaty

Naprzeciw przemocy

Jak wyrażać trudne dla nas emocje czy uczucia, by nie ranić siebie i innych?

Naprzeciw przemocy

Typ: Program autorski
Uczestnicy: uczniowie
Czas trwania: 2 x 45 min

Kilka słów o warsztacie:
Warsztat "Naprzeciw przemocy" ma na celu edukację młodzieży w zakresie rozpoznawania i przeciwdziałania agresji oraz przemocy. Uczestnicy nauczą się, jak radzić sobie z trudnymi emocjami oraz jak konstruktywnie rozwiązywać konflikty. Warsztaty te są nie tylko okazją do zwiększenia świadomości społecznej uczniów, ale także sposobnością do rozwijania umiejętności asertywnego wyrażania siebie bez stosowania przemocy.

Cele szczegółowe:
✅ Uczeń wie, czym jest agresja i przemoc oraz jakie są ich konsekwencje dla codziennego życia
✅ Uczeń zna mechanizm powstawania zachowań agresywnych
✅ Uczeń potrafi w bezpieczny dla niego i otoczenia sposób wyrażać trudne emocje
✅ Uczeń rozwija postawę asertywną i umiejętność rozwiązywania konfliktów

Zagadnienia:
👉 Ćwiczenie: jak się dzisiaj czuję?
👉 ABC emocji – poznanie/przypomnienie i nazwanie
👉 Agresja jako skutek braku umiejętności radzenia sobie z emocjami takimi jak np. smutek, żal
👉 Jak wyrażać trudne dla nas emocje czy uczucia, by nie ranić siebie i innych?
👉 Agresja – sposoby radzenia sobie z nią
👉 Agresja z punktu widzenia agresora, ofiary oraz osoby trzeciej; problem autoagresji
👉 Zachowania, które zapobiegają pojawieniu się konfliktu i wskazówki dotyczące rozwiązywania go – ćwiczenia
👉 Alternatywy do zachowań agresywnych, np. asertywność
👉 Agresja jako zachowanie mogące prowadzić do przemocy

Spodziewane rezultaty:
✅ Nauka konstruktywnego radzenia sobie z trudnymi emocjami, np. narastającą złością
✅ Obniżenie ryzyka stosowania agresji i wystąpienia przemocy wśród uczestników
✅ Ukierunkowanie na zachowania zapobiegające przemocy i agresji – alternatywy

Dlaczego warto?
Uczestnicząc w warsztatach "Naprzeciw przemocy", uczniowie zdobędą kluczowe umiejętności niezbędne do konstruktywnego radzenia sobie z konfliktami i agresją. Program ten jest szczególnie ważny w kontekście zapobiegania przemocy oraz budowania zdrowych relacji międzyludzkich, co przekłada się na lepszą jakość życia społeczności szkolnej i osobistej każdego ucznia.

Szybka wycena warsztatu w 24h

Wypełnij formularz i otrzymaj wycenę warsztatu dla swojej placówki w 24 godziny!

Formularz Landing Warsztaty

Skontaktuj się z nami!

Formularz kontaktowy

Skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24 godzin, aby omówić Warsztaty Profilaktyczne w Twojej placówce.

Formularz Landing Warsztaty (oferta)

Adres

Genesis Centrum Edukacyjno-Szkoleniowe
Jana Pawła II 44, 34-600 Limanowa

Dostępność

Poniedziałek - Piątek od 8:00 do 16:00